Onze diensten

Yenlo, opgericht in 2007, is de integratie specialist van Nederland op het gebied van WSO2 en Open Source technologie. Wij leveren IT diensten rondom onze kern expertise: integratie. Eén van deze IT diensten is implementeren en exploiteren van het Centraal Aansluitpunt.

Yenlo dienstverlening Centraal Aansluitpunt

Middels een een overzichtelijk stappenplan regelen wij het gehele proces vanaf de initiële aansluiting tot en met de live gang van een berichtenstroom voor uw organisatie.

Stap 1 - Connectiviteit

In de eerste stap zal de nadruk liggen op het inregelen van de technische connectiviteit tussen uw organisatie, het Centraal Aansluitpunt en de landelijk voorziening of ontvangende partij. Taken die Yenlo voer u uitvoert:

  • Aanvragen PKI-overheid certificaat
  • Netwerk inregelen
  • Het leveren en configureren van de lokale cloud oplossing
  • Het configureren van het Centraal Aansluitpunt Dashboard
  • Uitvoeren een end-to-end connectiviteit test

Na het doorlopen van deze activiteiten is uw organisatie aangesloten op het Centraal Aansluitpunt.

Stap 2 - Berichtenstroom

De volgende stap in het proces is het implementeren van de daadwerkelijke berichtenstroom. Afhankelijk van het type berichtenstroom zullen er werkzaamheden moeten worden uitgevoerd. Taken die Yenlo voer u uitvoert:

  • Afstemmen aansluiting met de landelijke voorziening
  • Afstemmen berichtformaat met de applicatie leverancier
  • Uitvoeren van een end-2-end technische test
  • Opstellen testrapport en live gang planning

Stap 3 - In productie

Nadat een berichtenstroom is gerealiseerd in de voorgaande stap, zullen wij een productie- en een sandbox ter beschikking stellen. Middels deze sandbox kan de domein applicatie verbinden en is de implementatie gereed. U beslist het moment van live gang. Vanuit het Centraal Aansluitpunt Dashboard kunt u de ontvangen dan wel verstuurde bericht aantallen bekijken.

Stap 4 - Exploitatie en Beheer

Na live gang blijven wij uiteraard onze exploitatie en beheer diensten aan u leveren:

  • Technisch beheer: Yenlo draagt zorg voor het platform en zal proactief en reactief technisch beheer uitvoeren
  • Operationeel beheer: Tijdens kantoortijden zullen incidenten op zowel de productie als ook de sandbox omgeving worden opgelost
  • Development ondersteuning: Yenlo kan u ondersteuning met alle software development taken rondom integratie- en koppelvlak vraagstukken
  • Aansluiten nieuwe koppelvlakken: Uiteraard willen wij graag samen met u nieuwe berichtenstromen en koppelvlakken realiseren en ontsluiten op het Centraal Aansluitpunt